Wednesday, June 13, 2012

Pabila Sang Hati Berkata-kata

tatkala aku sedang melakukan kerja ligat otakku berfikir..
macam-macam kata2 yang ingin aku postkan di fb buat tatapan semua.. namun aku perlu bertahan.. menanti peluang untuk aku online..

"Kadang2 Allah beri apa yang kita nak untuk menguji kita untuk kita bersyukur, kadang2 Allah tak beri apa yg kita nak untuk menguji kita agar terus memohon dengan penuh keyakinan padaNya.."

"Kesabaran adalah jalan bagi segala masalah"

"Andai hari ini kita berjaya menyelesaikan satu masalah , jangan terus terlena kerana masalah esok belum tentu kita dapat selesai"

Tiba sahaja dirumah laptop merah ku buka perlahan-lahan tanda sayangnya aku pada laptopku.
Tangan menggaru kepala yang tidak gatal. Seolah-olah tidak tahu mahu buat apa.
Termenung menghabiskan masa. Itulah aku. Jari-jemari ku mula ligat memasukkan email dan kata laluan   .Semua kata2 yang aku bina hilang. Puas aku cuba mengingat kembali apakah itu ? aku tetap lupa.
Itu lah aku yang mudah lupa.

"Aku tiada niat lain selain hanya ingin mengeluarkan kata2 yang baik agar dapat menyentuh hati keluarga, rakan2 ku ke arah kebaikan. Aku tiada niat lain selain hanya kerana Allah swt."

Mataku semakin berat.Aku lihat jam di dinding sudah pukul 2 pagi. Patut la rumah ku sunyi sepi.
Aku insan biasa yang banyak dosa. Usaha ku menahan segala keinginan ku demi agamaku.
Aku juga ingin bercinta bersama dia. Tapi aku ingin hingga ke syurga. Biar la dia terus membenci aku. Niat ku hanya ingin bersamanya di syurga. Doaku agar dia juga faham. Jika dia sudah punya pilihan hati. doaku agar dia bahagia. Cukupla cinta ku sekadar melihat dia bahagia.

Menatap wajah mak ayah aku mula sedar tanggungjawab aku. aku bukan budak kecil lagi. Aku sudah melebihi umur dimana aku boleh menentukan hidup aku.
Tapi aku masih goyah dengan godaan dunia.Setiap sudut godaan datang. Dari rumah aku berfikir cara pemakaian aku. Jika aku pakai ini mesti rakan gelakkan aku sebab aku x uptodate. hmm.
jika bersama geng mesti aku berjauhan sedikit dengan lelaki. mereka kata aku sombong. bukan begitu ,aku cuma ingin jaga batas pergaulan. aku juga ingin jaga agar nafsu mu terhadap aku tiada.
jika aku pergi supermaket mesti aku beli coklat banyak2 sedangkan itu tidak baik untuk aku.
ARGHH..banyaknya godaan.
jika aku tiada COUPLE mesti aku xnak ikut kawan2 aku pergi bandar sebab aku malu aku akan jalan sorang2..
jika aku mengajak kawan2 ku solat mesti diaorang akan tunggu di luar je. hmm. aku xnak buat baik sorang2.
hmm.. aku manusia biasa,, banyak lagi yang membuat aku pening.

Sedar x sedar secawan susu panas telah aku habiskan. Aku rasa jika aku tidur lagi lewat pasti akan lebih lewat aku bangun..
ARRGHH.. SUBUHKU??

dunia dunia..
aku benar2 leka..



>>sekadar cerpen sang hati,tiada kena mengena yang masih hidup yang mati mahupun yang membaca.. jika ada kena mengena cepat2 la sama2 kita muhasabah diri kembali pada yang Maha Esa<<

Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment