Sunday, February 19, 2012

aku mohon maaf..

pagi ini aku bangun dengan satu msg yang sangat menyakitkan..
dulu..sebelum aku ditarbiyah..memahami diri aku dari sudut islam..
aku pernah menyakiti perasaan saudara ku sendiri..
dulu aku tak faham.. aku betul2 x sengaja..
bila aku ditarbiyah aku memohon maaf padanya..
aku sangka kn dia dah maafkan aku.. tapi msg dia pagi tadi
dia benar2 marahkan aku.. benci kan aku..
aku betul2 minta maaf.. aku takut jika engkau marah.. adakah Allah redha jika saudara seislam ku sendiri membenci aku..
setiap manusia pernah melakukan kesilapan..
sedihnya aku..
hinanya aku..
aku sangka kan aku baik tapi rupanya aku sangat teruk..
hati aku jahat..
besar dosa aku..

aku dah dibenci manusia.. aku takut sikapku manusia lain membenci aku..
aku takut kemurkaan Allah kerana aku penyebab pemutus silaturahim..
aku berdoa agar dia memaafkan aku..
itu aku yang dulu..
sekarang aku dah sedar kesilapan aku..
hanya satu kelemahan aku engkau marah aku sebegitu rupa..
maafkan aku..
aku benar2 sedih..
sedih atas sikap aku..
aku belajar agar tidak mengulanginya pada manusia lain..
maafkan aku..
aku insan yang lemah..

2 comments:

  1. kemarahan manusia lain kadangkala memang sukar untuk dipadamkan. jangan rasa begitu, asalkan awak sudah minta maaf dengan hati yang benar-benar ikhlas. mungkin suatu hari nanti dia akan berlembut hati untuk maafkan awak.:)

    ReplyDelete